Kartoitus
Markkinointia tehdessä houkutus ryhtyä saman tien tuumasta toimeen on suuri. Jotta markkinointi on aidosti tehokasta, pitää kuitenkin muutama perusasia olla selvillä ennen toimeen ryhtymistä.
Tehokasta markkinointia ei voi tehdä tuntematta kohderyhmää, tietämättä tuottamaansa asiakashyötyä, eikä varsinkaan vailla linkkiä yrityksen strategisiin tavoitteisiin.
Kartoituksen avulla selvitämme mikä on kohderyhmäsi, mitä hyötyä he kokevat palveluistasi saavansa, sekä missä tavoitamme asiakkaat tehokkaimmin - ja miten valjastamme tämän tiedon palvelemaan strategisia tavoitteitasi
Näin kartoitus etenee
Tausta-
palaveri
Jututan sinut ja tiimisi. Tutustumme yrityksen strategiaan, asiakkaisiin sekä tutkimme mitä markkinoinnin saralla on tehty ja millaisia tuloksia on saatu.
Asiakas-
haastattelut
Haastattelen kärkiasiakkaasi, jotta saamme selville asiakkaiden kokeman hyödyn, ruusut ja risut. Saamme myös selville, missä kanavissa asiakkaasi pyörivät.
Nyky-
materiaalit
Pureudun verkkosivuihisi, myyntimatskuihin, uutiskirjeisiin, somekanaviin, lentolehtisiin ja muuhun markkinointi-humppaan lähtötilanteen selvittämiseksi.
Loppu-
raportti
Koostan tutkimuksen tulokset yksiin kansiin matkaoppaaksi kohti tehokkaampaa markkinointia. Saat napakan tietoiskun nykytilasta ja seuraavista askeleista.